یه فنجان سخن عشق
نیکان
جمعه 24 شهريور 1396برچسب:نیکان، فرهنگی، اجتماعی, :: 14:30 ::  نويسنده : علی یگانه
خداوند انسان را آفرید و سپس او را هدایت کرد.....

هدایتی که خداوند بر همه موجودات عالم حاکم کرده هدایت عام یا همان هدایت تکوینی است؛ یعنی خداوند این هدایت را در یک صندلی هم قرار داده که آن را به آن شعوری برساند که جمودیت و حالت چوب بود را حفظ کند و هر آن خواصی را که خداوند در عالم قرار داده است را در خود متجلی سازند.

نوع هدایت خاصی که شامل حال انسان شده است هدایت تشریعی است.....یعنی خداوند انسان را از طریق شرعی که از طریق رحمه للعالمین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به صورت دین کامل برای ما فرستاده است هدایت کرده است.

آنچه عام شیعیان می دانند آن است که در علوم دینی مخصوصا احکام باید از سه شرط خارج نبود:

1-خود عالم مجتهد باشیم

2-از یکی از حضرات مراجع عظام تقلید، احکاممان را تقلید کنیم

3-اهل اححتیاط باشیم (یعنی اینکه تمامی فتاوی مراجع را دانسته و به بهترین آنها عمل کنیم)

همانطور که ملاحظه فرمودید محوریت تقلید در شرع، اطاعت از یک عالمٍ فقیه که شرایط مرجعیت را داشته باشد می باشد.

کسی که در این مرتبه به حد اکمالی از انجام واجبات و ترک محرمات برسد به ملکه تقوی دست می یابد. در این منزل است که سالک الی الله در این منزل احساس می کند احتیاج به چیزی غیر از زندگی حیوانی داشته و قطار زندگی که در آن در حال حرکت است به مقصد ذات اقدس الله است و نه بهشت.....

آنجاست که پس از یقظه ای (بیداری) که وارد روح سالک می شود شروع به حرکت در طریق می کند؛ سالک در این منزل خود را طفل راهی می یابد که به دنبال پیران طریقت حرکت می کند.

همانطور که در شریعت نوعی وجوب مبنی بر اطاعت از فقیهی برایمان اثبات شد، در طریقت هم ما نیازمند تمسک جستن به محضر اولیای الله هستیم......اولیایی از جنس نور ولی در میان انسان های خاکی که در راس آن ها قطب عالم امکان، ولی عالمیان، حجت خدا بروی زمین، صاحب العصر والزمان روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه فداه می باشد. اولیایی از جنس انسان هایی که سِِفر من الخلق الی الحق را پیموده و در طریق من الحق الی الخلق در پی دستگیری از عاشقان سیر و سلوک می باشند......آنها همان پیران طریقت هستند که راه را از چاه تمیز می دهند و هراه ما پله پله تا ملاقات خدا یاور ما هستند......

آنچه قلم فرسایی شد در باب لزوم تاسی به پیران طریقت بود که امید می رود پیرامون همین موارد مطالبی را روزانه تقدیمتان گردانم.

                             والسلام من التبع الهدی

                                                                   والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: